בטיחות בריכות שחיה

בריכות השחייה הפכו זה מכבר למתחם שלם אשר מפוקח ומנוטר על ידי מספר רשויות במדינת ישראל כגון:

  1. משרד התמ"ת
  2. משרד הבריאות
  3. המשרד לביטחון פנים
  4. משרד הפנים וכן גופים רגולטורים נוספים.

תפקיד יועץ הבטיחות בבריכות שחיה הינו להיות הגוף אשר בוחן את מצב הבטיחות בבריכת השחייה על כל היבטיה וזאת עפ"י מסמך מקובל ומאושר במדינת ישראל בדמות קובץ התקנות 6701 אשר עוסק בבריכות שחיה.

יועץ הבטיחות מחוייב לתקנות אלו בבואו לאשר בריכות שחיה. בו בזמן עליו לראות כיצד יכול לשלב בין דרישות החוק לבין המצב הקיים בבריכת השחיה ולהמליץ למפעיל הבריכה המלצות אשר יעמידו אותו אל מול התקנות המחייבות באופן
חוקי וזאת תוך כדי הפעלת שיקול דעת ושימוש במיטב ידיעותיו לצורך עבודתו.

כמו כן חייב לקחת בחשבון מפעיל הבריכה ויועץ הבטיחות כי בשנים האחרונות נכנסו "תקנות נגישות" אשר מגדירות באופן ברור כי אדם בעל מוגבלויות פיסיות לא יהיה מורחק מן החברה הכללית.

המשמעות היא שמפעילי בריכות השחייה יהיו חייבים להתקין בבריכת השחייה אביזרים אשר יאפשרו לאדם עם מוגבלות לשהות ולפעול בבריכה כאדם מן השורה ללא כל מגבלה.

כל זאת הינו מהלך משלים לתקנות הנגישות אשר מחייבות את המדינה בנושא דרכים, כלי רכב, גישה למשרדי ממשלה ועוד.

כמו כן, בשל חוקים ותקנות בנושאים דוגמת עבודה עם קהל, עבודה מול קטינים וכדומה, חייב להיות מפעיל הבריכה ער לאנשים אותם הוא מעסיק וזאת על-פי התקנות הנהוגות בארץ היום בקידומה של המועצה לשלום הילד, ארגון בטרם וגופים נוספים.

במסגרת עבודתה אישרה חברת מסד בטיחות בריכות בקיבוצים, במלונות, קאונטרי קלאבים ועוד. כל זאת לאחר עבודת שטח ומטה נרחבת בנושא זה.

תקציר מצגת יום עיון בנושא בטיחות בריכות שחייה

קובץ תקנות 6701

רוצה לקבוע פגישת ייעוץ ל-

בטיחות בריכות שחיה ?